Ke Atas
Pesan
Butiran
Ulasan

Kelab Golf dan Negara Saujana-Padang Golf Palm(Saujana Golf and Country Club)(Saujana Golf and Country Club(Palm Course))

Lihat pada peta

5
< >

Pilih rencana golf Anda

115hari tersedia untuk dipesan

Kalender Harga

Masa Layanan Detail Harga

06:30~09:00

Bayar Terlebih Dahulu

CNY 1168

B.C.C会员价CNY

Tempah

11:30~14:00

Bayar Terlebih Dahulu

CNY 1168

B.C.C会员价CNY

Tempah
Informasi lapangan golf

Data lapangan golf

  • :18
  • :72
  • :7024
  • :Lainnya
  • :Ronald Fream Design Group
  • :1984

Pengenalan lapangan golf

Ditubuhkan pada tahun 1984, Saujana Golf & Country Club (SGCC) menawarkan dua lapangan golf kejuaraan yang eksklusif dan indah, iaitu 'Palm Course' dan 'Bunga Raya Course'. Direka untuk permainan kejuaraan oleh arsitek lapangan golf terkenal, Ronald Fream Design Group, yang berbasis di California, AS, SGCC terus diberikan status 'Klub Golf Nomor 1 Malaysia' dan masuk dalam daftar '100 Resort Golf Terbaik' di dunia. Lapangan golf merentangi lebih dari 400 ekar tanah berbukit yang sebelum ini merupakan ladang kelapa sawit yang dijaga dengan baik. Penjagaan yang teliti diambil untuk mengekalkan keindahan flora dan ciri-ciri alam semula jadi dan bukti ini adalah pelbagai fauna yang dapat dilihat oleh pemain golf yang peka.


Padang Golf Palm

Diberi nama samaran 'The Cobra', padang golf ini mempunyai rekabentuk yang mencabar dan mencabar. Memainkan jarak 6,992 yard dari tees belakang, Padang ini telah mendapat reputasi sebagai tempat berlangsungnya Malaysian Open, yang kemudian menjadi acara bersama Asian Tour dan European Tour. Menatap fairways Bermuda yang terjaga dengan baik adalah pokok kelapa sawit matang, dan green Tifteagle adalah satu kesenangan dan cabaran untuk diput. Lubang kedua Par-3 yang panjangnya 172 yard adalah lubang tandatangan dan telah dinilai sebagai 'Lubang Paling Sukar' di Malaysia. Setiap lubang adalah berkesan dan menyumbang skor yang baik akan menjadi ganjaran yang memuaskan untuk setiap pemain golf.

Fasilitas lapangan golf

Bahasa yang Didukung

Cara Pembayaran

Rute mengemudi

Ulasan Golfer Tulis ulasan
 Ulasan dari Pengguna BaiGolf
  • Penilaian Pengguna
    Sangat Baik
    Baik
    Rata-rata
    Cukup
    Buruk
  • Rekan
    Pekerjaan
    Rekan Kerja
    Teman
    Keluarga
    Sendiri
  • Penilaian Lapangan
    Kondisi Lapangan
    Kesulitan Lapangan
    Keramahan Staf (Caddie)
    Nilai untuk Uang
    Fasilitas Klub
    Kualitas Makanan & Minuman

Tidak ada poin bonus dan kupon akan diberikan sebagai anggota non.