Ke Atas
Pesan
Butiran
Ulasan

Damai Golf & Country Club(Damai Golf & Country Club(马来西亚达迈))

Damai Beach,Jalan Santubong,P.O Box B20393862 Kuching, Sarawak, MalaysiaLihat pada peta

4
< >

Pilih rencana golf Anda

Kalender Harga

Masa Layanan Detail Harga
Sila hubungi pusat perkhidmatan pelanggan untuk pertanyaan mengenai kadar
Informasi lapangan golf

Data lapangan golf

  • :18
  • :72
  • :6950
  • :Lainnya
  • :Arnold Palmer
  • :1996

Pengenalan lapangan golf

Damai Golf & Country Club di Sarawak dibuka pada tahun 1996 dan menampilkan lapangan golf yang direka oleh Arnold Palmer yang pertama di Malaysia. Lapangan golf ini bersempadan dengan kaki bukit Gunung Santubong dan bermain sepanjang pantai, runcing batu, dan hutan bakau di semenanjung yang menjorok ke dalam Laut China Selatan. Damai Golf & Country Club telah menjadi tuan rumah untuk acara-acara golf utama seperti Cabaran Damai, Cabaran Golf Amatur Dunia, dan Klasik Golf Carlsberg.

Damai terdiri daripada Mountain Nine dan Ocean Nine, keduanya jauh berbeza. Mountain Nine hadapan menawarkan permainan golf yang mencabar dalam suasana hutan hujan asli yang kasar, mengikuti kontur bukit. Lubang 10-18 Ocean Nine mengelilingi Laut China Selatan dan menampilkan fairways yang indah dan pantai yang cantik dengan rangkaian pesisir di kejauhan. Green biasanya kecil dan memberi kelebihan kepada pukulan pendek yang tepat.

Beberapa lubang terbaik termasuk lubang ke-3, par-3 pendek sejauh 147 yard yang membawa ke green yang ditinggikan. Dua buah bunker yang dalam terletak di hadapan, kanan, dan kiri green, dan satu sungai di sebelah kanan menunggu pukulan yang terkeluar.

Lbang ke-8 adalah par-5 terpanjang di padang golf. Dogleg ke kanan sepanjang 556 yard memiliki kawasan mendarat yang luas untuk pukulan tee, tetapi fairway menyempit ketika mendekati green. Sebuah tasik menjaga sisi kiri fairway dan memasuki permainan pada pukulan kedua. Pembaca Golf Malaysia telah mencalonkan lubang ini sebagai lubang yang paling mencabar ketiga di Malaysia pada tahun 2004.

Lubang par-4 ke-15 adalah lubang yang indah sepanjang 335 yard dengan paya bakau dan laut di sebelah kiri dan OB di sebelah kanan. Tiga buah bunker di sebelah kanan dan kiri fairway sempit masuk dalam permainan dari tee, dan pukulan yang lebih jauh dihadapkan kepada kawasan mendarat yang sempit di antara laut di sebelah kiri dan pokok di sebelah kanan.

Luang ciri khas ke-17 adalah par-3 sepanjang 168 yard dan bermain sedikit menurun, dan Laut China Selatan meliputi tiga sisi green. Pemilihan klub sangat penting kerana angin dominan masuk dalam permainan setiap hari.

Par-5 penutup adalah dogleg yang tajam ke kanan. Laut menjaga keseluruhan sisi kiri, dan kawasan kanan oleh pokok menambahkan kehalangan. Selain itu, kawasan mendarat yang sempit menjadikan pukulan yang tepat sangat penting untuk mempunyai peluang par, dengan gunung di latar belakang dan pantai serta laut di sisi.

Damai Golf & Country Club menawarkan kemudahan seperti padang golf rumput, kawasan latihan, kafe golfer, kedai pro, dan bilik persalinan. Kelab ini agak ketinggalan zaman tetapi masih mencukupi untuk kebanyakan pemain golf di Sarawak.

Rute mengemudi

Ulasan Golfer Tulis ulasan
 Ulasan dari Pengguna BaiGolf
  • Penilaian Pengguna
    Sangat Baik
    Baik
    Rata-rata
    Cukup
    Buruk
  • Rekan
    Pekerjaan
    Rekan Kerja
    Teman
    Keluarga
    Sendiri
  • Penilaian Lapangan
    Kondisi Lapangan
    Kesulitan Lapangan
    Keramahan Staf (Caddie)
    Nilai untuk Uang
    Fasilitas Klub
    Kualitas Makanan & Minuman

Tidak ada poin bonus dan kupon akan diberikan sebagai anggota non.