Ke Atas
Pesan
Butiran
Ulasan

Kelab Golf St Andrews (St Andrews Hamilton Golf Club)(St Andrews-Hamilton Golf Club)

64 ST ANDREWS TERRACE ST ANDREWS, HAMILTON NEW ZEALAND 3200Lihat pada peta

4
< >

Pilih rencana golf Anda

Kalender Harga

Masa Layanan Detail Harga
Sila hubungi pusat perkhidmatan pelanggan untuk pertanyaan mengenai kadar
Informasi lapangan golf

Data lapangan golf

  • :18
  • :70
  • :6064
  • :Lainnya
  • :1903

Pengenalan lapangan golf

Kelab Golf Hamilton terletak di St. Andrews, yang merupakan padang golf pusat bandar dengan sejarah yang panjang dan dijaga dengan sangat baik, setiap lubang penuh dengan cabaran dan balas jasa. Ia adalah kelab yang dinamik dan mesra, menyambut semua jenis ahli dan pelancong. Kelab ini didirikan pada tahun 1903 di pusat bandar Hamilton, kemudian telah bergerak beberapa kali, dan akhirnya ditubuhkan pada tahun 1913 di lama St. Andrews dengan wawasan dan kerendahan hati Harry Gillies.

St. Andrews pada awalnya merupakan padang links yang melentang, dengan lebih dari 60 lubang pasir. Kemudian, padang mulai menanam pokok dan mengukur beberapa kawasan kasar. Dalam beberapa tahun terakhir, padang telah diubahsuai untuk meningkatkan kemudahan bermain dan keperluan pemeliharaan. Beberapa lubang pasir yang marah dan dikenali telah diukur semula atau diganti dengan lereng yang dipotong, beberapa pokok telah dipotong, dan beberapa tebok telah dipanjangkan. Projek pembinaan utama ini yang dilakukan dengan kerjasama Greg Turner Design telah selesai pada tahun 2023. Dalam gambar di bawah, lubang pasir di atas green lubang ke-9 dan lubang pasir yang lebih jauh di lubang ke-1 adalah contoh gaya baru yang digunakan pada seluruh padang golf sekarang.

Kelab ini mempunyai lebih dari 1,000 ahli, menawarkan kategori ahli yang sesuai untuk semua peringkat. Kelab ini secara teratur menganjurkan jadual perlumbaan golf yang kompetitif dan menawarkan lebih banyak pilihan sosial, sesuai untuk semua umur dan peringkat. Ini adalah tempat yang baik untuk membuat kawan baru dan menikmati pemandangan, dilengkapi dengan dewan perkhidmatan yang matang, kedai kopi, dan bar.

Kelab Golf Hamilton telah dengan bangga menganjurkan banyak perlumbaan golf tingkat tertinggi, termasuk perlumbaan terbuka sebelum tahun 1980, perlumbaan amatur lelaki dan perempuan kebangsaan, Piala Ratu Sirikit ke-32 pada tahun 2010, Piala Amatur Tingkat Lanjut Lelaki New Zealand pada tahun 2020, Masters Fraserburgh pada tahun 2020, Piala Amatur New Zealand pada tahun 2023, dan Piala Amatur Sederhana New Zealand pada tahun 2024.


Fasilitas lapangan golf

Rute mengemudi

Ulasan Golfer Tulis ulasan
 Ulasan dari Pengguna BaiGolf
  • Penilaian Pengguna
    Sangat Baik
    Baik
    Rata-rata
    Cukup
    Buruk
  • Rekan
    Pekerjaan
    Rekan Kerja
    Teman
    Keluarga
    Sendiri
  • Penilaian Lapangan
    Kondisi Lapangan
    Kesulitan Lapangan
    Keramahan Staf (Caddie)
    Nilai untuk Uang
    Fasilitas Klub
    Kualitas Makanan & Minuman

Tidak ada poin bonus dan kupon akan diberikan sebagai anggota non.